Kantoorruimte: Prins Hendrikkade 21 in Amsterdam

440 m2 - 440 m2   |   €204 per m2/pj excl. servicekosten

Over Prins Hendrikkade 21

Op een geweldige locatie midden in het centrum van Amsterdam, tegenover het CS van Amsterdam, is deze onlangs gemoderniseerde kantoorverdieping beschikbaar voor de verhuur. De beschikbare kantoorruimte ligt op de vijfde verdieping van dit unieke en monumentale pand. Ook beschikt het pand over een groot en prachtig dakterras, met een uitstekend uitzicht over de stad. De kantoorruimte is gelegen direct tegenover het Centraal Station in hartje centrum Amsterdam. In de directe omgeving zijn vele representatieve kantoren gevestigd en voldoende voorzieningen gelegen waaronder winkels, hotels, cafés en restaurants. De bereikbaarheid per openbaar vervoer is uitstekend door haar ligging direct tegenover het Centraal Station. Per auto is het object ook goed bereikbaar. Via de Prins Hendrikkade (naar de Piet Hein Tunnel) of de Haarlemmerhouttuinen heeft men een goede verbinding met de Ring A10 Oost en West. Daarnaast zorgt de nabij gelegen IJ Tunnel voor een goede verbinding met Amsterdam Noord.

Metrage kantoorruimte: circa. 440 m2 BVO

Parkeren:  In de nabije omgeving zijn voldoende betaalde parkeerplaatsen aanwezig.
Bestemming: Volgens het bestemmingsplan is er sprake van een gemende bestemming en zijn de volgende bedrijven toegestaan.

• Zakelijke dienstverlening
• Educatief
• Creatief
• Galeries

Als gebruiker bent u zelf verantwoordelijk om navraag te doen naar het actuele bestemmingsplan bij de gemeente. Aan deze omschrijving kunnen geen rechten worden ontleend.

Opleveringsniveau kantoorruimte

• Airconditioning
• Alarminstallatie
• Extra geluidsdempende gordijnen en plafonds
• Garderobe
• Glasvezel verbinding mogelijk
• Hardhouten kozijnen met dubbele beglazing en te openen ramen
• Inbouwverlichting
• Internet - en telefonieaansluiting
• Kamerindeling
• Kantine
• Lamellen
• LED - verlichting
• Lift
• Pantry
• Scheidingswanden
• Serverruimte
• Stucwerkwanden
• Sanitaire voorzieningen
• Vloerbedekking
• Wandradiatoren
• Zonwering

Eventuele overname inventaris

De afgelopen jaren is er door de huidige huurder veel geïnvesteerd in een verbouwing en het interieur. Daarom is het mogelijk de gehele inventaris over te nemen. Dit betreft alle meubilair, decoratie, electronica (TV’s, koffiemachines etc), raam- en vloerbekleding tot en met de voorraden aan toe.

Inbegrepen bij de servicekosten:

• Gasverbruik inclusief vastrecht
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke en eigen ruimten in het gehuurde
• Waterverbruik inclusief vastrecht
• Onderhoud en periodieke controle van verwarmingsinstallatie(s)
• Idem van liftinstallatie
• Idem van hydrofoorinstallatie
• Idem van vuilwaterafvoerinstallatie
• Idem van brandmeldinstallatie en blusmiddelen
• Onderhoud alarmsysteem
• Diverse onderhoudscontracten van installaties
• Dak onderhoud
• Toegangssysteem met tags (incl. onderhoud)
• Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, beglazing buitenzijde alsmede beglazing gemeenschappelijke ruimten
• Verzorging huisvuilafvoer, containerhuur en dergelijke
• Het bestrijden van ongedierte
• Vervangen lampen in algemene verkeersruimten
• Huismeester
• Assurantiepremie buitenbeglazing
• De kosten van eventueel noodzakelijke uitbreiding van het voorzieningenpakket
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Huurcondities

Huurprijs: € 7.500,- per maand excl. BTW

Servicekosten: € 1.500,- per maand excl. BTW

Huurtermijn: In overleg, in beginsel betreft het een onderhuurovereenkomst voor minimaal 12 maanden, het object is beschikbaar vanaf 1 december 2020.

Aanvaarding: Per direct

Opzegtermijn: 12 maanden

Betaalperiode: Per maand vooruit

Zekerheidstelling: Waarborgsom: ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

Huurindexering: Jaarlijks overeenkomstig het maand prijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI) reeks CPI alle huishoudens (2006=100) gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal nimmer minder bedragen dan de huurprijs van het voorafgaande jaar. Indexatie voor het eerst 12 maanden na huur ingangsdatum en zo vervolgens jaarlijks.

BTW: Indien huurder niet aan het “90%-criterium”(aandeel belaste prestaties) voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Als dan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd, dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Huurcontract: R.O.Z.-model, huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met de benodigde aanvullingen.

Goedkeuring: Het bovenstaande is onder finaal voorbehoud van de eigenaar.

Faciliteiten kantoorruimte

  • Trein dichtbij (< 500m)
  • Bus dichtbij (< 500)
  • Metro dichtbij (< 500m)
  • Vergaderruimtes
  • Lift
  • Aansluiting glasvezel
  • Pantry
  • Gemeubileerd kantoor
  • Beveiliging / Alarm
  • Betaald parkeren

Beschikbaarheid kantoorruimte

Kantoorruimte op deze locatie is per direct beschikbaar. Voor meer informatie kunt u bellen met KantoorBalie.nl op 020-7780352 of onderstaand formulier invullen. U krijgt dan binnen 24 uur informatie toegestuurd zoals de prijzen en beschikbare ruimtes. Ook ontvangt u de contactgegevens van de eigenaar.